Jumaat, 31 Ogos 2012

kawan dan sahabat


Bismillah..
Alhamdulillah… dah tujuh tahun aku di bumi anbiak ini… dan aku masih di sini kerana DIA tidak izinkan lagi aku pulang ke tanah air untuk bertemu orang tuaku… bukan aku menyesal, bukan aku nak menyalahkan takdir.. tapi aku bersyukur kerana aku terpilih untuk berada disini…. masih sikit ilmu yang aku dapat.. malah aku rasa seolah2 tiada apa2 bekalan untuk aku bawa pulang jika ditakdirkan aku lulus pada tahun ini… hikmah Allah itu amat luas… Cuma kita je yang tak Nampak… kita hanya akan sedar satu hari nanti.. bila kita sudah tempuhi berbagai halangan dan dugaan dengan hati yang tabah dan redho.. insyaAllah.

Aku teringat pada seseorang sebenarnya… aku dah banyak melukakan hati dia, aku banyak menyusahkan dia, aku banyak buat dia kecewa dengan tindakanku.. kini baru aku sedar.. aku tak sepatutnya buat dia begitu.. ya! Semua salah aku… dia banyak sangat menolongku dalam pelajaran, dia banyak bagi nasihat pada aku, dia selalu bagi semangat kat kat tika aku futur… aku?? Tak pernah bagi apa2 pada dia.. tak pernah nak menghargai apa yang telah lakukan padaku selama ini..

Kini… dia telah pergi.. jauh.. jauh dariku.. dan mungkin kami tak akan ketemu lagi… mungkin kami tak akan bersua kembali dan mungkin dia telah melupakanku buat selamanya… menyesalkah aku?? Adalah sikit2… bukan aku menyesal kerana dia pergi.. tapi aku menyesal kerana tak pernah nak berfikir sebelum bertindak… aku selalu buat sesuatu tanpa memikirkan dulu perasaan orang lain… selalu macam tu!! Ya Allah ampuni dosaku… aku harap dia bahagia disamping keluarga dan teman2 tersayang…

Ketahuilah! Aku amat2 merinduimu.. SAHABAT…
Aku merindui  kata nasihat darimu…
Aku merindui pengajaran darimu..
Aku merindui kata2 semangat darimu…
Ya.. aku tahu, semua itu takkan berulang kembali dan aku jugak tahu semua orang tak boleh jadi sepertimu dan kamu tak boleh jadi semua orang…

Penyesalanku ini tiada ertinya lagi… mungin boleh dipatri, tapi tak mungkin boleh diperbaharui… seperti kata pepatah “ kaca yang pecah, tak mungkin boleh di cantum kebali. jika dicantum sekalipun, tak mungkin secantik yang asal… pasti ada kecacatannya..”

MAAFKAN AKU SAHABAT… semoga aku mendapat semangat baru tahun ini.. aku akan cuba sedaya mungkin untuk berdiri di atas kaki sendiri.. insyaAllah.. semoga doamu sentiasa mengiringiku… TERIMAKASIH SAHABAT… semoga Allah merahmatimu… insyaAllah.


Wallahulam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan