Isnin, 29 November 2010

menuju ke gerbang imtihan

bismillahirrahmanirrahim....
alhamdulillah...sesekali terasa segar bila selalu mengingati dan merenung kebesaran ALLAH...betapa agungnya DIA dalam mencipta langit dan bumi serta segala isi dunia...SUBHANAALLAH.....
sedetik demi sedetik berlalu meninggalkan kita....jauh..jauh..dan semakin jauh dengan masa lalu..kini kita akan tempuhi masa depan yang belum pasti..apakah kita masih disini sedetik lagi?atau berada dikuburan??atau....berbagai persoalan timbul walaupun kita tahu..semua itu sudah pun ditentukan buat kita hanya DIA MAHA MENGETEHUI segala sesuatu.

aku...sebagai seorang mahasiswi..apakah aku sudah bersedia menghadapi imtihan duniawi yang bakal tiba tidak lama lagi sebelum menghadapi imtihan ukhrawi????ah!masih banyak lagi perkara yang tidak aku selesaikan...mapukah aku lakukannya sebelum masa itu tiba....buka mata tanya hati.aku perlu bangkit malah mesti bangkit dari mimpi yang panjang sebelum aku dikejutkan dengan kejutan yang tak mapu aku hadapi..nauzubillah..semoga ALLAH meringankan kerja2ku,memberi petunjuk kepadaku dan memudahkan segala urusanku.insyaAllah..bukan sekadar aku sahaja...tapi semua sahabat2 ku yang dekat dan jauh..Amin.....

asahlah perisai itu setajam-tajamnya,
usahalah menjadi yang terbaik sebelum mendapat yang terbaik,
jangan dipersiakan masa yang ada,
sesungguhnya masa itu ibarat pedang malah lebih tajam dari itu.....jika kita menggunakannya sebaik mungkin,maka dia pula akan menikam kita dengan ketajamannya...
disiplinkan diri,sentiasalah menjaga hubungan kita dengan manusia supaya hati menjadi tenang dan senang..
semoga kita sama2 tergolong dan digolongkan diantara golongan yang berjaya insyaAllah....Amin...
wallahualam:)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan