Jumaat, 26 November 2010

oh adiputra....u r so much better than me

Sajak adi putra…

Akulah adi putra,melayu tidak pernah lupa,duduk di tahun satu..

Rasanya tersiksa,tiada siapa peduli ,

tetapi aku bisa bedakan,ilmu Allah bagi dan ilmu diajar guru,

Bermula dgn abc,123,alif ba ta,

Dimana bilian kemana perginya zulian,

Dimana tafsir Alquran dimana doa2 para nabi para wali,

Untuk apa aku disini,aku bersedia resianal,aku berfikir internasional,

Pandai aku,bijak aku,comel aku,hanya untuk ditonton diuji dan dipuji

Aku malu,alangkah ruginya mereka,

Untuk apa semua ini,dimata mata hati mereka,

Pujian biarlah bertempat,marah biarlah bersopan,kurang ajar biarlah berbudi bahasa,

Tersilap mereka tak Nampak,tersurat saja mereka lihat,dimana silapnya..

RASULULLAH memipin ummah,hebatnya baginda,

Pimpinlah aku,doakanlah aku,

Aku punya cita2,aku punya idola,

Barangkali aku kecil,mereka hanya ketawa,

ALLAH maha Perkasa,tafsir quran itu hebat,

…penerang hati,matematik itu tunjang ilmu,

Ayuh bangsaku,bagngunlah!!

kita bertemankan islam,kita penuhkan ilmu didada,

kita jadikan malayan hebat dipersada dunia,

bersamaku adi putra,

akulah model insan,anak yg di keluarkan,

pepatah bangsa telah mengatakan,sebiji kelapa,

kalau asal benih yang baik,jatuh kelaut menjadi pulau,

dan engkaulah Anuar Ibrahim,yang dahulunya,

sebiji kelapa hari ini tegak berdiri menjadi pulau yang gagah…

Tiada ulasan:

Catat Ulasan