Jumaat, 11 Januari 2013

tentang aku

bismillah..
apa khabar sahabat2 semua.. aku harap sangat kalian berada dalam keadaan sihat dan dalam rahmat Ilahi insyaAllah... aku?? alhamdulillah masih diberi kenikmatan untuk menyedut udara segar bumi anbiak yang sejuk bagai berada dalam peti ais ini..... (sejuk sangat2!! tak tahan..T_T').

baiklah, aku tak nak cerita panjang.. just nak kongsi ape yang aku kongsikan dengan sahabat serumahku dulu.. mm.. entahlah! aku tak tahu keadaan aku ni camana... bagi aku, semua orang adalah kawan aku.. tak kira la lelaki atau perempuan... bila mereka menegurku, aku balas dengan hati yang terbuka.. tak kira dimana.. YM,FB, lagi ape.. eheh... aku ade dua tu je yang ramai kawan.. selebihnyer takde kawan pun.. just buat untuk suke2 je.. seperti skype, twetter, oovoo?? ape2 jela....

tapi masalahnya, bila aku balas teguran seseorang tu (lelaki khasnya)..aku kadang2 tak tefikir, adakah bila aku balas sapaan dia, adakah dia fikir yang aku ni gatal? atau gedik? atau suke suki? atau... kalau yang husnul dzon tu.. boleh la, mungkin dorang fikir yang aku ni bersifat keterbukaan... eh yeke??
okey.. aku pernah tanya pada sahabatku yang satu rumah dengan aku tu.. nak kena BALAS ke? dia cakap tak payah layan la... dahtu, aku ni jenis tak suke kecilkan hati orang... baik lelaki mahupun perempuan.. camana nak buat erk?? hurmmm entah la.... mungkin aku kena belajar sedikit demi sedikit untuk mengelak dari terjerumus dengan sesuatu yang tidak disukaiNYA.. tambah2 membalas sapaan seorang lelaki yang takde bersangkutan denganku... tapi kalau perempuan yang tegur aku.. aku lagi suke!! hehe smile :)

PERHATIAN!
bukan semua sahabat2 fb @ ym selalu menyapa aku... cuma kadang2 ja ade la sorang dua lelaki yang tak tahu dari mana datang menyapa... konsep aku camni jer:
1...aku jawab dengan elok, dan bertanya.. apakah yang dia mahukan?/ ada apa2 yg boleh saya bantu??
2....jika tidak ada apa2 perkara penting, sila jauhkan diri anda dari aku.
3.....jika ianya berlarutan... aku akan abaikan kecuali ia betul2 memerlukan pertolongan aku..

baik! itu sahaja yang aku nak kongsi dengan korang sebenarnya... jangan marah haa...^_^
moral: tak perlu melayani sapaan seorang lelaki yang anda tidak kenal dan abaikan teguran mereka jika perlu..
ramai lagi orang yang boleh temankan kite bercakap2 atau berkongsi cerita.. apa gunanya insan seperti kita atau kawan2 kita jika hanya sekadar menjadi "kawan". tak perlu berkongsi cerita dengan mereka yang berlainan jantina...
~dah kawen nanti, kongsi lah ape yang korang nak kongsi... tiada batasan antara suami isteri... ;)
~nak ingatkan diri aku jugak sebenarnya.. pisss (",)v.

wallahualam..
by: shbt iema_rar^_^'

Tiada ulasan:

Catat Ulasan