Isnin, 7 Januari 2013

segalanya ketentuan ilahi


bismillah....
mm... aku ade bersembang dengan sorang kenalan lama....
sebab dah lama sangat tak berhubung, makanya bila ditegur takkan la aku nak abaikan tegurannya... betul tak...
setelah bertanya khabar sedikit sebanyak, aku dapat tahu alhamdulillah.. dia sudahpun bertunang beberapa bulan lepas setelah sekian lama menunggu bidadara datang melamar... tahniah! gembira aku setelah mendengar perkhabaran tersebut..
ape yang ingin aku perkatakan disini, dia dan si teruna tu dah lama kot habis belajar... cuma masing2 tak tahu siapakah gerangan pasangan masing2... comelkan...^_^.
rupenyer pasangan mereka adalah dikalangan mereka jugak... kata sahabat aku tu," awat la tak jumpa masa kat tempat belajar haritu.. kalau tidak dah dapat ramai anak dah... tak payah tunggu sekarang baru bertunang dan akan berkahwin... insyaAllah..
aku cakap: "alhamdulillah.. kalau korang jumpa sebelum ni pun, jika dia bukan milik kamu, tak kawen jugak kan.. (senyum)"
dia hanya mengiyakan dan mengucap syukur.. sekurang2nya ada insan yang sudi berkongsi hidup dengannya....
moral: segalanya telah Allah tentukan... dan ada hikmah yang kita tidak tahu disebalik ape yang terjadi pada kita...
ucapkanlah: ALHAMDULILLAH...
~semoga segala urusan mereka dipermudahkan dan jodoh mereka kekal insyaAllah.. ",)v

by:iema_rar^_^..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan