Selasa, 13 November 2012

janji Allah itu pasti

bismillahi masyaAllah...

assalamualakum sahabat2 yang disayangi...semoga kalian semua sihat dan sentiasa berada dibawah lembayung rahmat ILAHI insyaAllah..

~bukan aku ingin selalu mengaduh kesakitan, bukan juga untuk meluah perasaan..tapi, sakit yangku rasa ini bagaikan sembilu bisa yang menusuk..tidak tertahan rasanya untuk aku menaggungnya seorang diri...
sejak dua bulan lalu, aku mengalami sakit pinggang yang berpanjangan...pada awalnya aku merasakan ianya adalah sakit yang biasa aku alamai setiap kali "cuti" dan aku sengaja tidak 'melayanninya'.tapi, lama kelamaan aku baru perasan yang ianya berlarutan...

sekarang... aku merasa perit di bahagian bawah pinggangku sebelah kiri.. terlalu perit dan pedih... tiada siapa yang tahu kecuali mereka yang rapat denganku dan yang membaca entriku ini... apakah ajalku semakin dekat? atau.....?? ya!mungkin ini adalah kifarah dosa buatku yang terlalu banyak melakukan dosa..astaghfirullahala'zim..
aku takut untuk membuat pemeriksaan di hospital memandangkan aku berada jauh dari keluarga.. faktor duit jugak adalah salah satu penghalang mengapa aku tidak ke hospital.

hanya doa dan menahan kesakitan sahaja yang dapat aku lakukan tika ini... dan aku jugak ingin mohon doa dari sahabat2 seperjuangan supaya aku tabah dalam menghadapi ujian ini dan tiada apa2 yang sirius berlaku.. jika ajalku telah tiba, itu sudah tentu PASTI.kerana "KEMATIAN ITU PASTI".

sahabat,
semoga kalian thabat dalam perjuangan,
jalankan dakwah islamian untuk Allah dan rasulNYA,
janganlah sesekali kalian terabai dan mengabaikan orang lain,
kita adalah khalifah Allah, "setiap dari kamu adalah ketua", jalankan AMANAH Allah sebaiknya..insyaAllah selamat dunia akhirat.
"berbahagialah kepada mereka yang menjadi 'ASING' di akhir zaman".

wallahualam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan