Jumaat, 14 Mei 2010

untukmu..sahabat alamaya



Bismillahirrahmanirrahim…
Assalamualaikum pembuka bicara,
Salam sejahtera kepada semua,
Salah silap maaf dipinta,
moga kita tiada sengketa..
sahabat…..
maafkan aku,
Jika coretan ini mengguris perasaanmu,
tiada niat dihatiku,
untuk melukakan hatimu..
sahabat…
tidak pernah aku bisa melupakanmu,
tidak pernah aku bisa mengukir kenangan lalu,
tidak pernah juga aku bisa memutuskan hubungan kita..
sahabat…
kasih sayangku padamu tak pernah luntur,
walau badai mendatang,
walau ribut menghentam,
walau petir menyambar…aku tetap aku,
mencintai dan menyayangimu,
sepenuh hatiku..
sahabat..
dapat aku rasakan,
dari raut wajahmu,
dari tutur katamu,
dari sebening pandangan matamu..
tiada lagi tulus dari hatimu,
tiada lagi secebis cinta buatku,
tiada lagi perasaanmu padaku..
sahabat..
apa salahku?
Apa dosaku?
Apakah silapku wahai sahabat…?
Keluarkanlah hujahmu,
tuturkanlah isi hatimu,
Berikanlah sejuta alasanmu padaku..
Kenapa?????
Kenapa angkau yang aku kenal dulu,
Tidak seperti engkau yang aku kenal sekarang??
Kenapa wahai sahabat…kenapa?
Adakah insan lain dihatimu?
Adakah aku tiada erti lagi buatmu?
Adakah kerana aku tidak sepandai mereka yang engkau kagumi?
pecayalah sahabat….
Kesetiaan dan kasih-sayangku padamu,
hanya Dia yang maha mengatahui..
hanya Dia sahaja dapat
memutuskannya.
Selagi hayat dikandung badan,
Aku tetap menyayangi dan mengingatimu..
Biiznillahi a’zawajalla.
Wallahua’lam.
sahabat:fnmg

1 ulasan:

  1. sahabat..kau dah pilih jalan hidup sendiri.....aku???hanya pasrah dan redho atas ketentuanNya...

    BalasPadam