Isnin, 9 Julai 2012

suka suki...

bismillahi walhamdulillah...

apa khabar sahabat2.. harap semuanya dalam keadaan sihat dan cergas insyaAllah..

sahabat yang di sayangi...
aku seorang wanita yang tidak punya apa2... ayahku pergi meninggalkan aku dan ibu buat selamanya sejak kecil. aku dididik dengan penuh kasih sayang oleh ibu, atok dan tokwan...aku amat2 manyayangi mereka.aku sunyi tanpa mereka... aku sedey bila tidak mendengar suara mereka setiap hari atau minggu..tapi semua itu hanya sementara... mereka dipinjamkan oleh Allah buatku bukan untuk selamanya... sebelum melangkah ke menara gading, tokwanku pergi buat selamanya... setelah beberapa tahun selepas itu atokku pula menuruti tokwan..kali terakhir aku mencium dan memeluknya semasa aku pulang ke tanah air semasa revolusi mesir.. aku ingin sangat atok menghantarku ke lapangan terbang.. alhamdulillah.. atok turutkan permintaanku walau terpaksa berpimpingan kerana atokku sudah terlalu tua dan tidak mampu untuk melihat seperti orang lain.sungguh aku amat2 merinduinya..:((. sekarang tinggal ibu yangku sayangi... aku harap sangat dapat mencurahkan segala kasih sayangku buat ibu sebelum ibu juga mengikut jejak langkah atok dan tokwan.semoga Allah merahmati mereka..insyaAllah.

ibu...
pengorbananmu terhadapku tidak dapatku balas walau bergunung2 emas aku berikan,walau berlaut2 mutiara aku serahkan padamu... sungguh besar pengorbananmu terhadapku dan keluarga sejak engkau ditinggalkan....
ibu..
sungguh tabah hatimu dalam mengharungi segala ranjau onak dan duri... tiada rintihan yang kau luahkan, tiada perkataan yang menyakitkan engkau hemburkan.. masyaAllah! sungguh hebat dirimu wahai ibuku..
ibu...
maafkan aku kerana telah banyak menyusahkan dirimu...

kini ibu sudah memiliki seorang suami yg penyayang.. semoga ibu bahagia dan semoga ibu terus tabah dan sabar... ...insyaAllah..

wallahualam.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan