Sabtu, 23 Februari 2013

hatiku berbicara

Alhamdulillah.. Allah masih memberi kita nikmat hidup dalam iman dan islam..

~semalam aku ke satu tempat di mesir yang dinamakan bandar baru dumyat bersama sahabat2 BUATAN GEMBIRA yang sama2 denganku dalam pengajian dibumi anbiak ini untuk mencari kerang sambil bersukan dan membuat BBQ... alhamdulillah terasa sangat2 bahagia bila disana.. tapi, tahap kesihatanku membuatkan pergerakanku sedikit terbatas untuk bersama mereka.. apa2pun aku bersyukur dengan segala apa yang aku miliki..

~bila berkeseorang ditepi pantai nan indah... aku terfikir sendiri.. adakah setiap kali aku memperoleh kenikmatan, aku akan cepat2 memanjat syukur padaNYA yang Maha Pemurah...? adakah aku sentiasa berselawat keatas Rasulullah...? adakah setiap kali ditimpa musibah, aku akan merasa redho atau adakah aku merasakan mahawa DIA tidak sayangkan aku.. padahal itulah hembusan rinduNYA pada hambaNYA.. adakah bila DIA menghadiahkan seseorang yang amat menyayangiku, aku membalas kasih sayangnya itu dengan sebaiknya?? segalanya kembali kepada diri ini... ya Allah.. besarnya nikmatMU... dalamnya kasih sayangMU... aku??? entah... apakah aku telah menjadi seorang hamba yang betul2 hamba.. atau sekadar hamba dimulut sahaja...
budak poyo dan seroyeh
ya.. aku tahu, tugasku sebagai hamba adalah besar dimuka bumi ini... perjuanganku bukanlah untuk diri sendiri... bahkan untukMU dan agamaMU ya Allah... aku adalah HAMBA... sepatutnya aku melakarkan didalam hatiku "HIDUP MATiKU HANYA untukMU".. bukan "HIDUP MATIku untuk DIRI SENDIRI yang tak punya apa2"...
INSYIRAH :)
~Astaghfirullah... ampunilah segala dosa2ku ya Allah.... Moga kita semua sentiasa dalam maghfirahNYA insyaAllah..
senyum selalu.. dariku~iema_rar^^
wallahualam..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan