Ahad, 11 Disember 2011

imtihan kembali lagi


bismillah...assalamualaikum w.b.t sahabat2.
alhamdulillah sehingga hari ini kita masih lagi diberikan nikmat islam dan iman oleh Allah s.w.t dalam menghirup udara yang segar dan damai ini...ya Allah seribu syukur kami panjatkan padaMU yang menjadikan alam semesta ini sebagai perhiasan yang tiada tandingannya dimuka bumi ini...subhanallah...
sahabat2 yangku sayangi sekalian....imtihan untuk fasa satu bagi universiti al-azhar semakin hampir,insyaAllah bermula pada 8/1/2012.apakah kita sudah bersedia untuk menghadapinya???apakah kita sudah membaca buku kuliah lebih dari 10 kali ulang??apakah kita istiqamah dalam menghadiri kuliah setiap hari???fikir2kanlah wahai sahabat yang dicintai.....persoalan ini bukan untuk sahabat2 sahaja,malah untuk diri yang dhoif ini jugak...
aku.....semenjak aku menjadi seoarang yang bergelar pemimpin,aku sibuk dengan hal kepimpinan yang aku pegang...memikirkan hati dan perasaan orang lain....aku selalu inginkan yang terbaik untuk orang lain...tapi untuk diriku sendiri???apakah aku memberi hak yang sepenuhnya untuk diri ini???"pelajaran adalah yang pertama tapi persatuan bukanlah yang kedua".sebagai seorang pelajar dan pemimpin,kita kena fikir..bagaimana hendak membahagikan masa belajar dan masa untuk persatuan itu sendiri...jika aku tersilap langkah,maka salah satu dari keduanya akan terabai...nauzubillah...moga2 aku lebih berdisiplin selepas ini.bukan aku sahaja,malah semua rakan2 seperjuanganku yang lain jugak.kadang2 mereka mempetikaikan,kenapa itu,kenapa ini...kenapa tak buat begitu,kenapa jadi begini...padahal mereka tak tahu,mereka tak sedar,mereka tak merasai apa yang kami sebagai pemimpin rasai....bagi aku,amat2 mustahil jika seseorang itu boleh memuaskan hati semua pihak..pasti ada sesetangah pihak yang akan terasa dan merasa.....
untuk kesekian kalinya aku merayu pada sahabat2 yang tersayang..doakanlah kejayaan kami di bumi anbiak ini...doa adalah satu2nya kekuatan bagi kita ummat islam.....semoga aku dan sahabat2 sekalian tergolong dikalangan orang2 yang berjaya insyaAllah Amin...
salam imtihan,salam perjuangan untuk semua....dan kepada yang berada di malaysia yang telah berjaya dalam peperiksaan masing2..saya mengucapkan setinggi2 tahniah buat kalian.kepada yang belum berjaya,tingkatkan usaha kalian untuk menjadi yang terbaik dalam mengecapi kejayaan.semoga kejayaan da kegagalan kalian diiringi dengan seribu satu syukur ke hadhrat ILAHI kerana yang memberi kejayaan dan kegagalan kepada kita adalah ALLAH YANG ESA....DIAlah yang menentukan segalanya....wallahualam.
post by:iema_rar ^_^

Tiada ulasan:

Catat Ulasan