Selasa, 7 September 2010

slmt hri raya..

Bismillahirrahmanirrahim

Alhamdulillah..tanpa sedar sudah hampir sebulan kita menunaikan ibadah puasa..adakah puasa kita kali ini lebih baik dari tahun2 sebelumnya???tepuk dada tanya iman....bagi aku,perjalanan ramadhan pada kali ini tidak langsung terasa..sebab???iya...mungkin sebab perogram aku terlalu padat dibulan ini..mungkin jugak dunia ini hampir kiamat..siapa tahu???hanya ALLAH saja yang maha mengetahui...bukankah kita sedia maklum bahawa diakhir zaman nanti sehari seperti satu jam,seminggu seperti sehari,sebulan seperti seminggu dan setahun seperti sebulan???dunia ini musnah satu hari nanti adalah pasti..tiada siapa yang mampu untuk menahan dan memaksa dunia ini supaya tidak musnah dan hancur..semua ini adalah diluar bidang tugas kita sebagai hamba....kita sebagai hamba..apa yang perlu kita lakukan????beribadah dan mengingatiNYA setiap detik dan masa..itu yang mesti kita lakukan..bukan tugas kita untuk melawan taqdir yang MAHA ESA..


baik lah..aku tidak berniat untuk mengulas apa yang sahabat2ku sudah pun maklum..malah lagi arif dariku tentang hal2 dunia dan akhirat ini bukan..??

dikesempatan ini..aku ingin mengucap selamat hari raya aidilfitri,maaf zahir dan batin atas segala salah dan silap aku terhadap kalian selama ini...harap sangat kalian sahabat2ku dapat memaafkan diri yang hina dina disisiNYA ini ya...insyaAllah..segala kesalahan kalian selama ini sedahpun aku maafkan...terimakasih atas segalanya...
wallahua'lam...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan