Rabu, 18 Ogos 2010

sekadarnya..

bismillahirrahmanirrahim....

alhamdulillah....dah masuk hari ke lapan harini kita menunaikan ibadah puasa..kire2 seminggu da ler kita pose yer......
aduss..rasa macam baru jer pose..pejam celik pejam celik..dah nak rayer..pe citer???nak balik malaysia pun tak ade pitih..lain la kalau aku ni anak jutawan terkenal kat malaysia tu..huhu bukan kata hari raya jer boleh balik..setiap bulan aku mintak kat mak aku nak balik..hehe melampau la tu namanyer kan..kuang3...itu hanya sekadar angan2 mat jenin jer..

alhamdulillah.....ape2 pon..aku bersyukur ke hadrat ilahi atas apa yang telah dianugerahkan padaku..biar tak ada harta..tapi kaya dengan kasih sayang..selamat dunia akhirat...insyaAllah.
kalau kaya harta dan miskin kasih sayang...belum tentu lagi selamat...dunia mahupun akhirat..ye la kan,orang kaya nie kadang2 tak senang duduknyer..siang malam asyik pikir pasal duit jer..selamat ke duit aku??dah simpan dlm bank ker??dah kunci ketat2 ke rumah aku sebelum tidur tadi..??huhu macam2 ragam.itu kat dunia..kat akhirat pulak...nanti kena tanya jugak...mana perginya duit yg berjuta10 tu??sedekah kat org minkin tak??bayar zakat tak???guna ke jalan yg benar tak???haaaa macam2 la soalan bocor yang kita dah tahu..ya Allah..jauhkanlah aku dari benda macamnie..

tapi,tak dinafikan..ramai org kaya kat dunia ni zuhud dan tawaduk..hehe.ape2 pon..fikir2kan lah sesame yer.....

NATIJAH....
natijah ni pun satu lagi aku dok runsing...lambatnyer die nak kuar..awat ha???moga2 semua sahabat2 aku tahun dua syariah najah..insyaAllah......doakan kami ya sahabat2 sekalian.......kami mengharapkan doa kalian...

wallahualam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan