Sabtu, 6 Ogos 2011

aku pada hari ini...

Bismillahi walhamdulillah...
nama diberi:rashima binti ramli.........bla.bla.bla...........aku teruskan taaruf dengan menjelaskan serba sedikit butir2 peribadiku......menggeletar seluruh urat sendiku tika itu.....aku mohon semoga Allah kuatkan semangat untuk menghabiskan kalamku yang terakhir..rasanya akulah calon ajkh yang paling sikit bercakap pada sesi taaruf ini...sudah aku katakan bahawa aku tidaklah hebat dalam melontarkan kata2 seperti mereka....aku lebih suka berkerja dari bercakap......kalau bercakap pun,aku lebih suka bercakap straight to the point..hhehe kelakar gak bila pikir2 balik..malunyer...ah biarlah orang nak kata apa pun..asalkan aku adalah aku...bukan engkau,bukan dia dan bukan juga mereka..aku dengan caraku...pendirianku,peribadiku,sifatku..masalahku..
insyaAllah aku cuba yang terbaik lepas ni...itu azam aku...aku suka bila ada yang sudi menolongku dalam merialisasikan impianku untuk jadi yang terbaik walaupun aku bukanlah yang terbaik..semoga Allah meredhoi apa yang aku lakukan....


layakkah aku???persoalan yang tiada jawapan....jika semua orang bertanyakan demikian bila diberi pentaklifan...tidak bangkitlah sesuatu organisasi itu..tidak adalah orang untuk menjadi nakhoda..dan....paling ditakuti.......yang akan memerintah sesuatu organisasi itu adalah mereka yg tidak bertanggungjawab....nauzubillah...cube bayangkan jika ini terjadi.......habis tungging langgang segalanya...amacam??ada berani??

nasihat untuk diri sendiri;
"..bila berada di pihak atasan jangan lupa pandang juga dipihak bawah kerana asalnya kita dulu juga dibawah..dengarlah rintihan mereka..luahan hati mereka...dan kehendak mereka....pertimbangkanlah!semoga ianya boleh menjadi batu lonjatan pada kita yang selalu lupa dan alpa....."

huhu banyak cakap pulak aku ni..tadi orang suruh cakap,tak nak cakap...hurmmm ape2 je lah...
semoga ALLAH sentiasa membimbing aku dan sahabat2 lain dalam merentas arus perjuangan..semoga ALLAH mempermudahkan segala urusan dan semoga ALLAH merahmati serta memberkati aku dan sahabat2ku..insyaAllah...

pintaku;
doakan aku ya sahabat2....doakan aku terus thabat,berjaya dalam imtihan duniawi wal ukhrawi dan doakan aku cepat bertemu jodoh insyaAllah....^_^
semoga kita sama2 tergolong diantara golongan mereka2 yang berjaya dan "sedikit itu" insyaAllah...

post by aku;iema_rar...6/8/2011(sabtu)
wallahualam...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan